Martin potku osuu suoraan äidin mahaan, äiti käpertyy sikiöasentoon ja valittaa. Heti perään tulee uutta sarjaa iskuja, välillä nyrkillä, välillä potkien. Minä painaudun nurkkaani tiukemmin, suojelen Pirjoa ruumiillani ja yritän peittää hänen silmänsä. Pirjo pitää minua kiinni kuin hengenhädässä ja työntää tiukemmin päätään rintaani vasten.
Martti raahaa tukasta äitiäni pitkin olohuoneen lattiaa, solvaten samalla, ohimennessään antaa minullekin potkun selkään. Ottaa pöydältä kaljapullon, jonka kaulan hän katkaisee räsähtäen sohvapöydän nurkkaan.

Martti repii äitini polvilleen, upottaa rikkinäisen pullonkaulan äitini kaulaa vasten. Pienistä haavoista alkaa tihkumaan verta.

- Ja huora nyt imet.
Martti vetää housut nilkkoihinsa, hänen veltto kyrpänsä roikkuu elottoman oloisena reidellä.
- Saatana katokin huora että se alkaa seisomaan tai minä  tapan sinut ja sen jälkeen tuo pikkuhuora hoitelee sun hommas.

Minä hoen kuin mantrassa: Äiti tee se, äiti tee se, äiti tee se, minä en tahdo.

Rikkinäinen pullonkaula repii hieman lisää ihoa rikki äidin aloittaessaan imemään Martin elintä, siihen ei tule mitään eloa. Yhtäkkiä Martti iskee nyrkillä täysillä äitiä naamaan, jonka seuraksena hän lentää lattialle. Hän repii hiuksista äidin uudestaan polville, äidin suusta valuu veri ja hän aloittaa imemisen uudelleen. Minä yritän huolehtia, että Pirjo ei vain näe mitään, ei hänen tarvitse sellaista nähdä.

Seuraan kuin hypnotisoituna kun eloton elin alkaa elämään. Äiti imee Martin kyrpää kuin joku kone veri valuen leukaa pitkin ja lopulta, loputtomalta tuntuvan ajan kuluttua Martti saa siemensyöksyn.

- Aaah, no tulihan siitä huoran hommasta jotain.
Sanomaansa vielä tehostaen hän huitaisee äitiä toisenkin kerran naamaan nyrkillä, nostaa housut ylös ja hoipertelee sohvalle sammuen saman tien.

Kukaan ei liiku. Äiti makaa maassa ja itkee hiljaa. Minä pidän edelleen Pirjosta kiinni. Kun olemme varmoja, että Se on sammunut, menen auttamaan äitini sänkyyn nukkumaan. Peittelen hänet kuin lapsen, silitän päätä ja sanon, että yrittää nukkua.

Me hiivimme Pirjon kanssa omaan sänkyymme, sammuttelen valot ja käymme nukkumaan.