Miten tästä häpeän tunteesta pääsee eroon? Minä en tiedä. Minähän häpeän itseäni aina ja ikuisesti. En mahda itselleni mitään. Häpeän tyhmyyttäni, ulkonäköäni,vaatteitani, ajatuksiani, kaikkea.

Työpaikassani minua kutsutaan päivänsäteeksi. Koska minä kuulemma aina hymyilen ja olen ystävällinen kaikille. Todellinen fucking päivänsäde, hah. Joskun mietin, että millaisenkohan ulkoisen habituksen minä oikein annan itsestäni, että minua kutsutaan päivänsäteeksi. Naurettavaa.
Eivätkö he ymmärrä, että minä olen kaukana aurinkoisesta, lähinnä olen musta, likainen, repaleinen ja synkkä ihminen?

Olin viikonloppuna viihteellä, tuli otettua alkoholiakin. En varmaankaan ihan aikuisten oikeasti tehnyt mitään, mistä minun pitäisi häpeillä, mutta niinpä vaan nolottaa. Istun töissä ja punastelen itselleni, vaikka ei siihen ole mitään syytä. Häpeän. Minusta tuntuu, kuin otsassani olisi iso huutomerkki, joka kertoo kaikille, miten huono ihminen minä olen.

Tiedättekö te, miten tästä häpeän tunteesta pääsee eroon?